donderdag 22 mei 2008

Verslaafd aan getallen

Vroeger was ik verslaafd aan getallen. Nu maak ik mezelf wijs dat ik dat niet meer ben. Met een BinckBank account kan je de hele dag gratis real-time koersen volgen van de Amsterdamse, Brusselse en Parijse beurs. Verslavend! Om de tien minuten naar de computer lopen om de koersen van aandelen te bekijken. Achter elke lichte daling en stijging een oorzaak zoeken. Elke volumestijging nauwlettend in het oog houden om inkopen van grote spelers op te merken. Het laatste nieuws op de voet volgen, onnozele berichten op verschillende fora lezen. Herberekenen wanneer je genoeg winst hebt gemaakt om een aandeel te verkopen. Zoeken naar een aandeel dat je daarna weer zou kopen. Gelukkig ben ik nu minder bezeten door cijfertjes, maar elke beginnende belegger heeft er last van, daar ben ik nu van overtuigd.

Niet waar?

Dimi

6 reacties:

Anoniem zei

Ik dacht dat ik de enige was die deze ziekte had.

Gisteren een aankooporder INbev geplaatst aan 50€. Net niet gehaald gisteren, constant het orderboek checken en refreshen als een idioot ;-)

Pff, bestaan er medicijnen voor?

Al bij al een leuke hobby...

Dimitri zei

Ik wist dat er andere mensen met het zelfde probleem rondliepen! ;-)

Niet te impulsief zijn, betere tijden afwachten.

Heb je geen realtime koersen? Dan moet je al niet meer op de refreshknop drukken... :-D

Dimi

Anoniem zei

Heb Keytrade (15 min vertraging).
Pakketje is inmiddels binnen aan 50€.

= 3,66% netto dividendrendement

Ik leg ze onder men bed tot 2050 en kijk er niet meer naar.

Hopelijk dekt dat mijn verlies door Omega Pharma.

Anoniem zei

Yep,

komt heel bekend voor :)

Anoniem zei

Wat een timing, vandaag Inbev binnen aan 50, pats overnamenieuws en in eerste instantie -4% (typisch, heb ik al vaker meegemaakt dat een aandeel zwaar zakt van zodra het in ptf is)
Blijkbaar nu terug richting 49,50.

Afspraak in 2050 zoals ik al zei.

Hoe is is't met de stoploss op Aegon? Nipt geweest...

Anoniem zei

Lol, toen ik dit las, moest ik even glimlachen, ja, zelfs lachen...
Héél herkenbaar én inderdaad verdomd verslavend.
Maar ik merk dat dit pas in den beginne is ... :)
Ben al wat aan het afkicken, al heb ik nog zo vaak de neiging om te gaan 'loeren' naar de koersen :)
Succes aan allemaal ;)
groeten