maandag 26 mei 2008

Aegon uit portefeuille

Na het aanhoudende slechte nieuws in de banksector (de geruchten dat er verdere afschrijvingen ten gevolge van de kredietcrisis volgen) verkocht ik vandaag Aegon aan 9,506 euro. Aangekocht aan 10,05, neem ik dus 5,7% verlies. Het sentiment op de beurs blijft deze week blijkbaar slecht. Door de gesloten beurzen in New York en Londen blijven de volumes vandaag vrij laag, toch is de tendens in de banksector negatief, vandaar dus mijn verkoop. Ik denk (lees hoop) dat ik Aegon binnen korte tijd opnieuw lager zal kunnen kopen.

Dimi

5 reacties:

Anoniem zei

De bankensector daar kon je je vingers wel aan branden, ja. Volgens mij gaat ING de komende week zwaar down omdat ze de lijst van weggemoffelde afschrijvingen aanvoerden in een artikel op bloomberg.

Dimitri zei

Als Aegon meer dan 1% zakt na mijn verkoop aan 9,506 dan kan ik weer inpikken. Als ik lager inpik heb ik een goede zaak gedaan. Hopelijk gebeurt dat. Ik voorspel deze week een rode week voor de banken, nog geen positief bericht gezien!

Dimi

Anoniem zei

Ik zit nog met een turbo short op de Bel20. Dus van mij mogen de banken nog eens flink in het rood. Door het grote gewicht van de banksector in de Bel20 zou ik dan wel eens een winstje kunnen maken.

Deft

Anoniem zei

Staat Aegon nu niet hoger? ;)
Dat is het gevaar van te veel handelen.
Sucees ermee.

Dimitri zei

Idd, nochtans enkel negatief nieuws in de banksector. Enkel de daling van de olieprijs is positief, maar hoe lang gaat dat duren?

Dimi