zondag 18 mei 2008

Mobistar: Buy?

Mijn aandacht viel vandaag op Mobistar. Niet mijn favoriet aandeel, maar het mag de Iphone verdelen in België. Goed nieuws dat de resultaten positief zal beïnvloeden? Het gaat over een exclusief contract zo meldt de website van Mobistar. Vrijdag werd het nieuws op de beurs lauwtjes onthaald (+1,00%). De koers noteert amper 1,13% hoger dan de laagste koers van de afgelopen 12 maanden. Op 7 mei werden de vooruitzichten nog gehandhaafd. Volgens mij kan Mobistar volgende week enkel stijgen. We zien wel.

Dimi

(bron: Mobistar)

2 reacties:

Anoniem zei

Als beginnend belegger heb ik zelf Mobistar in mn portefeuille sinds eind februari. De huidige "dip" wordt mede veroorzaakt door uitbetaling van een dividend op 14/05/2008 (in augustus volgt nog een waardevermindering van 4€). De koers lijkt echter mooi te herstellen en dit kan misschien ondersteunt worden door de berichtgeving rond de iphone. Hierover toch ook enkele opmerkingen: een volledig "exclusief"-contract lijkt me uitgesloten wegens de wet op koppelverkoop, dus waarschijnlijk zal er wel een tweede aanbieder worden toegelaten, zoals in andere landen met anti-koppelverkoopwetten. Ook durf ik niet te hopen op een spectaculaire verkoopsgolf, dit wegens het grote aantal "gekraakte" iphones op de Europese markt. Afwachten dus.... maar als aandeelhouder van Mobistar is het natuurlijk positief dat geen andere provider met het contract is gaan lopen.

groeten

Deft

Dimitri zei

Ik zie dat de kortetermijnweerstand rond de 54.20 euro niet doorbroken werd. Volgens mij zal de koers even weer stijgen naar de 58 euro. Neen?
Exclusief staat op de site van Mobistar.

Dimi