dinsdag 13 mei 2008

Na 13 transacties

Tussen 11 februari en 13 mei verrichtte ik in totaal 13 transacties. Mijn doel was een beter rendement te halen dan op mijn spaarboekje, en dat lukte! Ik probeerde de meest gedaalde aandelen op te pikken en op korte termijn te verkopen.
Ik kocht en verkocht (telkens op minder dan twee weken tijd) CMB, Umicore, Nyrstar, TomTom en Fortis telkens met een paar procenten winst. Enkel EDF en Metris heb ik nu nog in portefeuille.
EDF verloor 15% van zijn waarde nadat ik had gekocht. Ik verkocht niet uit paniek maar wachtte eerder rustig af en kocht bij. Nu staat EDF weer in het groen op mijn rekening.
Het is nu afwachten hoe de overnames verlopen.
Metris daarentegen noteerde onder de boekwaarde en is volgens mij nog steeds een koopje (7,97 euro).

Bruto heb ik 11,6% winst gemaakt op mijn totaal kapitaal sinds begin februari. Door de transactiekosten is dit netto iets minder, maar nog steeds meer dan op het spaarboekje. Hierbij moet wel gezegd worden dat in de voorjaarsperiode de beurs in stijgende lijn ging.

Dimi

0 reacties: