woensdag 14 mei 2008

Aegon

Vandaag heb ik EDF en Metris uit mijn portefeuille gehaald en Aegon gekocht. EDF en Metris hebben me elk een klein rendement opgebracht. EDF is sinds de laagste koers, eind maart bijna 25% gestegen, vandaar mijn winstneming. Metris noteert onder het eigen vermogen per aandeel, maar kan zonder nieuws volgens mij nog iets lager vallen.

Aegon staat met een dividend van 0,62 en een wpa van 0,94 laag gewardeerd volgens mij (eigen vermogen per aandeel = 12,09). De zwakke Amerikaanse dollar en Britse pond zijn de munten waarin 80% van de opbrengsten worden gegenereerd. Hopelijk herstellen die tegenover de euro.

Volgens de Media Presentatie op de site van Aegon is de onderliggende winst ('underlying earnings before tax') gestegen met 9% en geeft die een goed beeld van de gang van zaken.

Zoals zo vaak zijn de meningen van analisten verdeeld over dit aandeel: Buy, Add, Neutral, Underperform, Sell, Underweight. Koersdoelen: van 10 tot 13 euro.

Afwachten,

Dimi

0 reacties: